onsdag 25. august 2010

Noen småprosjekter

I helga prøvde jeg å sy noen småprosjekter.
I hovedsak brukte jeg UnePunes tutorialer.

Først prøvde jeg en brødkurv i samme størrelse som tutorialen beskriver.
Etterpå laga jeg to mindre kurver som vi drista oss til å tenne telys i under oppsyn.


På småkurvene fikk jeg testa ut et par av de mange pyntesømmene maskinen har.


Stoffet jeg brukte er rest av Henny Rand gardinene fra Ikea som måtte legges opp.
Da jeg hadde sydd kurvene var det en liten firkant igjen som passa ypperlig til kleenexetui.


 Nå har jeg denne saken liggende halvferdig på maskinen i påvente av mer sytråd.
Her får jeg prøvd meg litt på frihåndsquilting.


Men hva skal det bli? Vent og se...
Hvis resultatet blir som jeg har tenkt, er det ganske kjekt å ha!

Med høstlufta kom også strikkelysten tilbake.
Så nå har jeg dette på pinnene...



3 kommentarer:

  1. Så søtt det ble med de hjertene på. Har også planer om å sy noen sånne kurver etterhvert :-). Blir spennende å se strikkeprosjektet ditt, det er rart med den strikkelysten som dukker opp samtidig med høsten.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. så fint det ble!! Unepune har kjempefine tuts :) god helg til deg!

    SvarSlett
  3. Så fine de blei! Trur jammen jeg skal sy tacolefsevarmepose til gubbelars til jul - han er endel gla i taco =P Takk for god ide! God helg =D

    SvarSlett