mandag 22. februar 2010

Vinveske

I forrige uke hadde ei på jobben bursdag, og jeg hadde lyst til å lage noe til henne. Så da strikka jeg min første tova vinveske.

Før toving.
Syns den så litt stor ut og var skeptisk til om den ville krympe nok.

Etter toving.
Kjørte to vaskemaskiner på 40 grader, men var fortsatt litt stor.
Skulle kanskje ha kjørt den en gang med litt varmere temperatur...? Hmm...


Pynta litt for å gjøre den mer personlig.
Så da forsøkte jeg meg på noen sting.


Er ikke helt fornøyd med bokstavene, men den fikk hvertfall et hjemmelaga preg.
Jeg tror den falt i smak hos sin nye eier, og det er hvertfall ingen tvil om hvem det er!

4 kommentarer:

  1. Den vinveska blei råstilig! Kor flink du e!

    SvarSlett
  2. flott vinveske:-) Men hvilket garn strikket du i? Hvis det var superwash-garn, så tover ikke det... Da bør en bruke 100 % ren ny ull:-)

    SvarSlett
  3. Kanskje tove på 60*? Det er det jeg pleier på gjøre. Også bruker jeg noe billig 100% ullgarn som jeg kjøper hos den lokale garnbutikken til 10kr nøstet :)

    SvarSlett